Hudtips!

Jag tänkte att jag skulle dela med mig lite av det som jag gör för att hålla huden i ansiktet fräsch och len! Jag har nästan aldrig finnar bara om jag missköter mitt liv och äter dålig mat.
  1. Sov ordentligt i veckorna, finnar dyker ofta upp av stress och brist på sömn.
  2. Tänk på vad du äter! Många tror att det är en myt men jag vet att om jag tjockar i mig choklad en hel kväll så kommer jag ha finnar dagen därpå för så blir det alltid. Klura ut vad som är din "finn-triggare" så kan du undvika det i framtiden!
  3. Rengör huden på djupet. En gång i veckan så gör jag rent huden på djupet vilket i mitt fall innebär först en rengörande mask (min kommer från apoteket), sedan använder jag en toner från apoteket med olivextrakt i (jag inbillar mig att det lilla som finns där i faktiskt hjälper). Att tänka på när man väljer toner är att INTE ta en med för hög alkoholhalt i det är inte bra för ögonen och kan torka ut läpparna, leta efter en som helst är utan alkohol (kan dock vara svårt att få tag i). Efter det så smörjer jag in ansiktet ordentligt med olivolja! Olivolja är bra för blodcirkulationen och är en billig, helt naturlig produkt som alla har hemma.
  4. Daglig rengöring. Till vardags så tvättar jag ansiktet på kvällen med olivtvål (vanlig barnängen funkar också bra) och sedan smörjer jag in mig med olivolja. Alla dessa procedurer gör jag innan jag ska sova eftersom olivoljan gör att man ser alldeles blank ut i ansiktet när man precis smörjt in sig, men den sjunker in under natten. På morgonen sen så brukar jag bara skölja av ansiktet med ljummet vatten, man blir ju liksom inte smutsig av att sova. Sedan smörjer jag in mig med en dagcreme från Lumene som innehåller vitamin C och solskyddsfaktor. Den håller huden fräsch och skyddar mot UV strålning, den är också den billigaste cremen på marknaden som innehåller både vitamin C och SPF (den var iallafall det när jag köpte min innan sommaren förra året).
  5. Inget smink! På vardagar när man ändå bara är i skolan finns det ingen anledning till att ha lager på lager av smink. Det täpper till huden och gör mer skada än nytta i längden. Istället för att göra helsminkning brukar jag måla i ögonbrynen och böja och bre på fransbalsam på ögon fransarna. Mitt fransbalsam kommer från Oriflame. På läpparna tar jag försvarets hudsalva och voila så har man en snygg och lagom vardags sminkning!

Kommentarer
Postat av: Fanny Jaensson

super bra tips! Kan du ge hårtips med?

2012-01-26 @ 20:03:27
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0