Börja om på ruta ett!

Nu tänkte jag börja om på ny kula och bara skriva på!

Ni kanske inte visste det men jag tycker att det är sjukt roligt att blogga och skriva, japp! Det är jätteroligt och jag har faktiskt saknat det något enormt. Även om jag inte är som kissie, kenza och alla andra stora bloggare så känns det som att jag också har något att berätta, min egen lilla historia liksom.
Julen spenderades i vårat nya (mormor och morfars gamla) hus, med mycket mat och människor, mysigt! Nyår vart alldeles lagom roligt, det var trevligt och kunde väl vart mer drag men det spårade inte ur och blev knäppt som förra året = glad tjej!
Hann med en stockholmsresa med en av mina bästa kompisar, Frida N (har två jättebra kompisar och båda heter Frida, lite jobbigt? Japp!). Resan bestod av shopping, mer än jag tänkt, god mat, relaxen, nån drink på hotellet och bara allmänt mys. Otroligt skönt att bara komma bort och det var jättekul att gå på Stureplan och gallerian där och se det som kissie och alla bloggar om! Det var nämligen flera år sedan jag var i själva Stockholm.
Jag har varit sjuk typ hela julen vilket har sugit endel för snörvel och hosta är ju liksom jobbigt för andra också (kände mig så fräsch när jag gick runt i Stockholm och hostade och snörvlade liksom).
Jag har inte ridit sedan sista gången innan jul på ridskolan för jag har helt enkelt inte orkat eftersom jag varit sjuk också. Detta ska det dock bli ändring på! Jag ska ringa ett samtal imorgon och om allt går som planerat kommer jag ha ett stall som jag kan åka till och rida och sköta några hästar i (!). Sen har en kompis till mig fått klartecken att få hämta sin foderponny nu i helgen så jag ska nog hjälpa henne en del med lite skötning, fotografering kanske lite longering också, vi får se helt enkelt!
Jag lämnade in min stallnyckel till min nu förra chef och slutade jobba för gott i det stall jag var i förut. Nu ska jag bara skriva årsberättelsen och sen kommer jag inte att vara där något mer. Känns både jobbigt och befriande. Efter 6år så ska jag faktiskt gå vidare och börja på något helt nytt ställe och gå vidare på ett annat sätt i min ridning, känns för jäkla bra alltså!
Nu i dagarna ska jag skriva ett CV och kontakta de ställen jag jobbat på för arbetsintyg osv. som jag kan inkludera i CV:t. Jag tänkte söka jobb på lite alla möjliga ställen faktiskt, dock inte Mc Donalds eller liknande, tyvärr har jag en personlig spärr som bara säger nej till att jobba där, inget illa ment mot de som gör det det är bara jag personligen som inte tror att den arbetsmiljön skulle passa mig. Hoppas på typ ICA (har 200m till ICA nära liksom).
Oj! Långt inlägg men det behövdes, imorrn ringer jag och säger upp mitt j*vla gymkort som jag ändå inte använder, tror jag ska ta nått friskis klippkort eller något istället, verkar som att jag kommer kunna rida endel nämligen, sen får jag väl ge mig ut i spåret liksom. Här ska hurtas!
Jag och Frida innan Fredagens utgång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0