Gårdagens pass med Angel

Tänkte skriva lite om gårdagens pass som var det första riktiga passet på Angel.
Jag började med och skritta fram och känna att hon gick fram för hjälperna och hade en avslappnad men framåt skritt. Sen när jag kortade tyglarna så körde jag igenom allt från början, ställa varje hörn, halvhalter, rak på rakt spår osv. När det började kännas bra så började jag flytta henne för skänkeln fram och tillbaka från spåret för att hon skulle bli uppmärksam på mig och lyssna på hjälperna och hon var riktigt duktig!
På volterna så ställda jag igenom ordentligt och flyttade både bogen och ibland bakdelen för att kolla av hur pass mycket kontroll jag kunde ha på bakdel och framdel. Hon tyckte det var jobbigt på volterna så hon kråmade sig lite men hon lyssnade ganska bra ändå.
I traven sen så försökte jag fortsätta på volterna och tog inte så mycket långsidor då hon lätt blir springig eftersom hon inte riktigt orkar. Hon var ganska duktig men man märkte att hon tyckte det var jobbigt för hon "stoade" sig lite ibland.
Galoppen har jag lagt åt sidan till att börja med då den är väldigt svår på henne. Jag galopperar fast jag jobbar inte så mycket i galoppen hon sparkar bakut ibland och byter galopp ibland så jag försöker att ta det lugnt med galoppen.
Jag är ganska nöjd med passet iallafall!

Kommentarer
Postat av: Judde

Har var riktigt snygg! =)



Hur länge har du haft honom? =)

2012-02-17 @ 20:24:13
URL: http://ryttareochkusk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0