Startfälttävlan!

I helgen var det ju som sagt startfälttävlan och jag hade Lorentino!
Karin sov över hos mig från lördagen till söndagen och på lördagskvällen så gjorde vi iordning honom, tvättade svansen flätade etc. Han är så himla mysig och vill att man ska stå längstfram i spiltan så att han kan luta huvudet mot en så att man ska klia honom i pannan!
Iallafall så åkte vi hem till mig sen och jag putsade mina skor och stövlar vilket tog större delen av kvällen. Innan vi gick och la oss så försökte vi komma på hur man ändrar sluttiden och massa annat på Karins nya kamera, jag älskar google! där kom det upp en liten instruktionsvideo som någon bloggare gjort och den var superbra!
På söndagen sen så gick vi upp typ halv sju och åkte till stallet till ca. halv åtta. Min första start var klockan tio i tio men innan dess skulle jag knoppa etc. gå hoppbanan göra iordning mig och hästen, veterinärbesiktning, ja ni förstår. Tur att Karin var med säger jag bara! Hon fixade allt med Lorentino och jag behövde bara hålla koll på mig själv.
Nu orkar jag inte skriva mer så ni får se dagen i bilder istället!
Slutresultatet blev iallafall en dressyr runda som var hemsk, han kände sig ensam och sprang och gnäggade hela tiden utan att lyssna på mig, men jag gjorde min bästa hopprunda någonsin! visserligen så hoppar man bara 60cm men hela ritten flöt på jättebra och han kändes väldigt fin fram för skänkeln och var helt underbart taggad. Terrängen gick faktiskt också bra jag hade totalt fyra stopp men alla på olika hinder. Jag fick aldrig känslan av att han verkligen inte ville hoppa utan han tittade mest och kände sig lite ensam men när jag styrde på igen så hoppade han, det krävdes förståss lite övertalning men inget extremt.
Summan av kardemumman så är jag helnöjd och tänker vara med på nästa startfälttävlan också om jag får!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0