Så j*vla trött på sånt här nu!

En sak som jag verkligen inte förstår är folk som kan tro på Gud. Jag menar inte att de inte ska få tro men att jag verkligen inte kan förstå hur de kan göra det. Jag har hört så sjuka berätelser "han kände på sig att han hade ont i axeln och frågade om han kunde få be för honom, och då slutade det göra ont!" och "hon talade i tungor, det var guds språk..." och så vidare. Men allvarligt om det nu fanns en Gud varför skulle han då lägga tid på att hela någon jävla axel eller tala genom någon tonåring på läger? Finns det inte betydligt mycket mer han skulle göra om han nu har de krafter han har?
De finns folk som ligger döendes på sjukhus, folk som inte har någon mat eller vatten vad har dem gjort för fel liksom eftersom "Gud" istället lägger sin tid på att hela någons axel som de har lite ont i eller något annat jäkla påhitt?
Jag kan iallfall inte tro på en Gud som ständigt lägger en massa lidande över de människor jag älskar, människor som aldrig gjort något verkligt ont men som får stå ut med så jävla mycket rent ut sagt! Vissa finns kvar i livet, andra inte och några är någonstans mitt i mellan.
Jag tycker inte att man kan rättfärdiga ens tro genom att säga "jag talade i tungor" eller något liknande för om du själv fick krafter som kunde skapa hel jorden och människan, skulle du då lägga tid till att hela någons axel som gjort ont i någon månad när det ligger döende människor på sjukhus runt hela världen, när det finns barn som inte har mat, vatten hus eller föräldrar eller när du ser dina närmaste tyna bort?
Svaret är självklart och därför inte heller något att disskutera. Om det här är den "Gud" som finns att välja på ja, då antar jag att jag är ateist.

Kommentarer
Postat av: Maja

Snygg blogg ;)

2011-05-21 @ 08:21:08
URL: http://mysweetpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0