Plugg, plugg och ännu lite mera plugg!

Sista veckorna nu i solan så har vi massor med inlämningar och prov. Alla lärare tycks ha kommit på att vi slutar skolan om sådär tre veckor och de vill hinna med massor nu på slutet. Helt värdelöst kan jag säga! För oss elever är det bara att ta sig i kragen och plugga tills ögonen blöder och hoppas på att man får bra resultat.
Idag har jag hunnit med ganska mycket, psykologi, mattefördjupning och idrottsplanering, men det är mer än dubbelt så mycket kvar. Bland annat så ska jag läsa ut en halv bok och skriva tre analyser på tidigare lästa böcker plus att jag ska läsa en bok på franska. Ett lycka till skulle sitta fint, det kommer jag behöva!
Idag har jag iallafall jobbat också och jag fick hjälp av Ida med att fodra i ridskolestallet, Tack Ida!, vilket är skönt eftersom det är ca. 50 ridskolehästar...
Vi har också fått en ny ponny till ridskolan som är 5år och heter Nätto och är ett gotlandsruss. Han kan inte galoppera för hjälperna än och är lite svårstyrd men annars jättegullig! Han ska vara på prov ett tag så får vi se om han anpassar sig och kan stanna.
Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0