Jippie!

Idag gick ridlektionen för en gångs skull bra! Det blev inte hoppning som jag trodde utan vi red dressyr istället. Han var fin i början när vi jobbade på volten med att öka och minska storleken på volt men blev lite hetsig efter höger galoppen. Tränade skänkelvikningar vilket gick sådär, han faller lätt utåt och man får då jobba nästan mer med ytter än inner vilket jag tycker är ganska svårt när de lägger sig mot skänkeln. Egentligen hade inte nått av det här spelat någon roll utan kommentaren jag fick av min tränare på slutet var det som jag blev mest glad över " Du spände dig nästan ingenting idag, bra!" att spänningen i framför allt armarna ska försvinna har jag tränat på i flera månader nu så det känns skönt att jag kunde lyckas med det.

Mötet med Sporren gick väl bra men innehållet var inte tillfredsställande om vi säger så fick några inte så roliga överraskningar, tänker dock inte nämna dem här på bloggen, men jag hoppas att det löser sig för jag tror att vi fixart ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0