jag börjar bli för gammal för sånt här...

Idag fick jag tugga grus för första gången det här året! Costa var på sämsta möjliga humör vilket visade sig tydligt på både framhoppningen och inne på banan...

Själva framridningen gick bra, hon kändes mjuk i sidorna inga direkta problem. Framhoppningen gick också bra ända till jag red som en kratta mot räcket vilket resuterade i en tvärnit som fick mig att flyga av. Jag hoppade såklart upp igen och försökte på nytt och det gick lite bättre men krävdes enomrt mycket ridning. När jag sen skulle hoppa oxern så sa hon nej och stannade tre gånger (lite chicken ridning av mig men ändå inte extremt dåliga hjälper) fjärde gången hoppade hon och femte gången också men som sagt så krävdes det en hel del övertalning.

Inne på banan så var hon spänd, det var mycket golk på läktaren och fulltutrustad tävlingsbana. Hon flög fram mot första hindret i ca. 180km/h och hoppade. Andra hindret var ett rosa plank och som jag förutspått så stannade hon på det, två gånger. Tredje gången tryckte jag över henne på fart och då fick jag såklart ett pet. Anridningen mot tredje hindret var kaos, hon sökte sig mot hindret bredvid och mina ytterhjälper brydde hon sig inte om det minsta = stillastående hopp, jag hamnar efter i språnget och hon drar iväg i landningen. Här valde jag att avsluta dagens ritt, att sitta och slita i tyglarna och sparka med skänklarna känns bara inte rätt. Till nästa omgång så kommer jag bara önska hästar jag vet pallar trycket på tävlingsbanan.

Tror att det finns en bild när jag hoppar första hindret, Kajsa tog nämligen kort, ska se om jag får tag i den.

Har precis kommit hem och ska ta ett bad och sedan gå upp till Frida och hjälpa henne rensa bland sitt smink och packa ner det hon ska ha kvar i lådorna inför flytten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0