It's True

Den sköthäst som jag haft längst är It's True eller Totte som han kallas till vardags. Han stod också i privatstallet och jag skötte honom i nästan två år.

Ägaren, Frida, kände Johan och hade sett mig i stallet när jag skötte Chile och eftersom hon behövde hjälp så frågade hon mig. Jag började sköta honom två, tre dagar i veckan och det var verkligen jättekul! Jag fick också följa med på tävlingar och lära mig hur det gick till. Fick efter ett tag börja rida ut lite på honom och jogga lite i ridhuset. Han är också otroligt snäll och man kan göra i stort sätt vad som helst med honom, han är hästen som stannar kvar när alla andra skenar. Det var nästan det bästa med honom för om man red ut med nån som hade en lite knäpp häst så var han ändå alltid helt lugn och om den andra hästen drog så kunde man galopera efter lite på avstånd utan att han hetsade upp sig. Han var helt enkelt bäst!







Hur fin är han inte på den här bilden liksom?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0