Chaplin

Chaplin är min tränares häst som nu är 21år gammal. Hon har tävlat honom upp till st:georg och han är en riktig läromästare. Förra året så tog hon in honom till stan igen (han har stått på landet hos hennes föräldrar) och satte igång honom efter en skada han haft. Jag hjälpte henne då mest med att ta in och borsta och mocka och så men efter några veckor så fick rida lite lektion på honom och det var så givande! Eftersom han var under igångsättning så var det korta, lösgörande pass som gällde och jag lärde mig att hitta lite känsla när jag red. Han är jättebra som läromästare för när man gör rätt gör han rätt och det går absolut inte att tvinga ner honom på tygeln eller nått man måste rida jättemycket med sätet och överskänkeln (sparkar man med hälen surar han ihop totalt). Det var verkligen superkul att hålla på med honom och vi blev bra kompisar. I vanliga fall så står han ute med huvudet i stallgången och försöker bita de som går förbi och när man skulle borsta honom så försökte han bitas och  så men efter ett tag så kännde han igen mig och då slutade han med det där. Han är en sådär mysig gammelgubbe som man kan stå och klia bakom örat tills han somnar typ. I sommras så köpte min ridlärare en ny häst, en 6åring som bara blivit hoppad i hela sitt liv och betedde sig som en tre/fyra åring, ett projekt alltså. Hon flyttade ut chaplin på landet igen och eftersom det inte går bussar dit så kunde jag inte föta honom där, istället hjälpte jag lite då och då till och borsta på hennes nya häst (Classic Win Win) och gör det fortfarande ibland om vill ha hjälp.

Ibland tar hon in Chaplin till stan igen och då brukar jag stå och mysa med honom oftast när ingen annan ser bara för han är så go'.


Här är en bild på oss precis när han kom in till stan igen, har typ inga muskler här och pälsen är lite dassig men han är söt ändå




Kommentarer
Postat av: Erlendtirill

Great site. Good info

2011-11-16 @ 10:27:05
URL: http://erlendtirill.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0