Jordgubbar, mjölk och gossipgirl i sängen

Idag så tog Karin underbara bilder på mig när jag red Caruso på ängen. Jag försökte mest lösgöra honom i början och inte ställa så mycket krav utan få honom att själv försöka hitta dit vilket jag mysket väl vet att han kan. Just nu så håller han på att bygga muskler (ser ut som ett benrangel) och kan därför inte bära sig riktigt ordentligt i någon finare form och han är pga. sin sjukdom mycket stel. Därför snurrade jag mest runt på volt. Efter en liten stund så kortade jag upp galoppen lite och red en kortsida på gärdet i förvänd för att lösgöra ännu mer (ett tips jag fått av min tränare) vilket fungerade ganska bra tills det att han laddade för byte och jag tänkte att jag skulle haka på hans tankegång så då la jag om skänkel och satt i lite och vips så hade vi ett litet byte! Det är så kul att rida hästar som kan sådär mycket att man bara behöver göra det trots att de kanske inte är i topp trim.
.
Efter att jag ridit en liten stund (jag red kanske 20 min när vi kommit till gärdet) så fick Karin hoppa upp och prova lite eftersom jag hade pratat med Elisabeth (ägare) innan om att jag ville att Karin skulle få prova lite vilket hon tyckte var helt okej. Karin var superduktig! Detta var den första stora privathästen hon ridit på och har innan dess mest ridit ridskolehästar, jag hade ju suttit på innan och hade på känn vad som behövde göras så jag tjatade lite på henne i både skritt och trav och hon fick jobba mcket med halter eftersom Caruso blev lite uppspelt. Efter en stund så lossnade det och Karin kunde göra jättesmå kramningar när hon gjorde halt och han ställde upp rakt och fint utan att dra upp huvudet i vädret. Hon provade också att galoppera lite och fattade från skritt eftersom Caruso är så bra på det och det är en häftig känsla som man aldrig får på ridskolehästar. Första galoppen gick väl sisådär, men andra galoppen så kom hon ner mer i sadeln och kunde börja inverka på honom vilket resulterade  i att han jobbade på riktigt bra!
.
Sen traskade vi hemåt igen och Karin var superglad eftersom hon fått en så skön känsla när hon red och jag är glad över att hon fick det för jag vet ju själv hur tråkigt det kan vara på ridskolehäst när man känner att man inte får någon reaktion hos hästen.
Imorgon så ska vi rida igen på ängen så då får ni troligtvis ännu fler bilder!
.
Nu jordgubbar, mjölk och gossipgirl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0