Tävlingen

Tävlade ju idag på Costa, jag red LC:2 vilket jag tycker är ett ganska svårt program eftersom det är mycket avsaktningar och igångsättningar som verkligen sätter prov på ryttarens samspel mellan hjälperna.

Iallafall så var hon rättså fin på framridningen och skötte sig bra men som väntat så dog hon lite inne på banan. Galoppen, som varit hyfsad på framridningen, vart katastrof inne på banan och jag fick fyror på båda galopperna. Hon kastade med huvudet, studsade på stället och böt en gång galopp. Mycket av det här är mitt fel eftersom jag lätt spänner mig när jag känner att något börjar gå galet vilket gör att det går ännu sämre än om jag skulle ha slappnat av. Fick i slutänden 58% vilket jag konstigt nog är nöjd med dels för att jag aldrig hade tävlat Costa förut och för att sist jag tävlade så fick jag ännu sämre procent.

Vet inte om någon tog några bilder men förhoppningsvis så kommer det upp någon bild från idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0