Hemma och...?

Kom hem i tron om att jag skulle göra lite skolarbete men så blev det ju inte! Hjärnan känns mest som mosad banan efter att ha tränat på morgonen och sedan bubblat och solat. Tillråga på allt så var den första föreläsningen idag urtråkig! De sista fem minuterna så hade jag fattat vad det handlade om men innan dess höll jag på att somna typ tre gånger. Den andra föreläsningen var bättre men efter att ha lyssnat sådär mycket prat så blir det liksom gegga i huvudet. Tror jag ska käka lite mellanmål snart, en macka eller så...

Glömde ju berätta om min eftermiddag igår!
Fick iallafall ett samtal från Tårtans ägare (Åsa) där hon berättade att hon var jättesjuk och inte orkade rida och undrade om jag kunde ställa upp. "Självklart" svara jag då, åkte ju sen till stallet eftersom jag skulle jobba och gjorde det vilket resulterade i att jag fick rida efter jobbet. När klockan var ungefär tio över nio så hade alla hästar fått mat så jag gick ner till Tårtan och gjorde iordning honom med tanken "det gör inget om det inte går så bra, han måste ju bara röra på sig", i huvudet. Kommer sedan in i ridhuset och sitter upp på en häst som tar framåtdrivningen direkt!
Han var urmysig och kom loss i båda sidorna och lyssnade verkligen på halvhalter och skänkel. Galoppen kunde ha gått bättre men det var inte det som jag ville skulle funka, målet var att han skulle jobba bra i skritt och trav och ta framåtdrivningen, vilket han gjorde, så därför tog jag bara två galopper i varje varv och tog bara något varv på fyrkanten och volten. I slutet jobbade jag honom i både skritt och trav i skänkelvikningar och han vart riktigt fin på slutet!
Ibland så bara älskar jag lilla Tårtan!



Måste ju ta med en bild på lilla hästen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0