Gårdagens ridning

Ja igår åkte jag ju till stallet för att rida både i min vanliga grupp på ridskolan men också på en kompis häst, Jaruza. Att rida Jaruza var lite av en utmaning och eftersom hon, enligt Jossan, var på sitt värsta humör så kan ni ju förstå hur det gick. Det var ju lite struntsamma faktiskt eftersom jag bara skulle käna in mig lite och få se hur hon är så jag är nöjd ändå. Jag kunde faktiskt både skritta, trava och galoppera och i slutet av passet sökte hon sig lite neråt i skritten.

I min vanliga ridgrupp fick jag rida Jim precis som jag trodde, det gick inte uruselt men inte riktigt bra heller, jag valde en dressyrsadel som var otroligt obekväm så jag satt liksom halvt framåt lutad. Jag var också trött efter den tidigare ritten (hehe har inte så bra kondis) men jag kämpade på ganska bra. Han sökte sig faktiskt neråt i alla gångarter och jag fick till två fina galopp fattningar och en fin halt så jag är nöjd ändå.

Nu ska jag blåsa håret sätta på mig kläder och dra till skolan (wihoo) årets första psykologilektion väntar! Mer uppdatering kommer förmodligen när jag kommit till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0