Tjoho!

Igår så red jag ju som sagt lekltion på ridskolan. Jag har fått en underbar liten häst som heter Bianca, man kan beskriva henne med tre ord; Vit, fluffig och vimsig. Hur som helst så har jag ridit henne två gånger nu och båda gångerna har det verkligen gått bra! Hon är lite ostadig i vanliga fall och tar gärna bettet på ena sidan och "drar", men jag har lyckats att inte fastna i henne och det är ganska stort för mig eftersom det har varit en av mina svagheter! Vi gjorde iallafall en massa skänkelvikningar igår och en del galoppfattningar. Allt gick super fast hon tyckte att skänkelvikningarna till höger var jättejobbiga eftersom hon är ganska stel, men tillslut så fick jag igenom det.
.
Petra sa också att vi passade bra ihop, inte ofta man hör det liksom, men att jag skulle tänka mer på takten och att hon skulle vila mer på steget. Jag skulle också tänka lite mer på min sits och sänka mina knän eftersom de lätt åker upp på henne när jag driver, hon äör ju ganska liten som sagt, men att det annars såg bra ut! Så nästa gång ska jag ta en dressyrsadel istället för hennes hoppsadel för den är ganska framskuren och jag tror att min sits blir lite bättre i en dressyrsadel.
.
.
Idag går jag i skolan ganska länge, börjar 8.30 slutar vid 16 typ, men jag ska gå till gymmet direkt efter och köra mitt program och sen 30min på crosstrainern. Det var samma som jag körde sist och det kändes bra, lite jobbigt men inte sådär så man inte kan gå upp ur sängen nästa dag liksom.
.
Sen kanske jag åker till stallet om jag inte har något att göra, har inte bestämt mig än men jag funderar på det, tänkte att jag kunde borsta lite på Stacatto o Caruso om inte annat. Det är ju alltis kul att bara mysa lite i stallet eller vad säger ni?
.
.
Bilden är tagen av en kompis till mig Kajsa Palmér som tar jättefina bilder, kolla in hennes hemsida HÄR!
Jag och Bianca på förra veckans lektion!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0