Ridning och roadtrip?!

Igår så vart det en spännande kväll trots allt, Karin och jag red hästarna, först ut i ca 30min i skritt och trav och sedan red vi i paddocken men vi struntade i galoppen eftersom de skulle ta det lugnt och mest lösgöras. Stacatto blev rätt fin men hade ingen direkt arbetsmoral så det krävdes endel övertalning men hon kom till rätta. Caruso var dock inte så sugen på att lösgöras något och stod emot ganska mycket när Karin red, men hon kämpade på bra och fick honom att lyssna riktigt bra även om han inte gick någon direkt bärig form.
.
Idag ska vi iallafall damma av dressyrsadlarna och ikväll blir det dressyrpass, skänkelvikningar, halter och galoppfattningar. Varför? kanske ni undrar då, jo skänkelvikningarna ska vi öva på eftersom det är en lösgörande rörelse som också gör att ryttaren måste samverka mellan hjälperna. Halterna göra att hästen lyssnar på ryttaren och så småningom leder de till halvhalter. Galoppfattningarna gör vi både för lydnad men också för att bygga muskler, enligt min tränare så är många (ordentliga) galoppfattningar muskelbyggande och gör att hästen bär sig lättare sen i själva galoppen och som ryttare kan man också öva på att ge fina små hjälper.
Det är iallafall vad jag tänkt såhär långt så ikväll innan vi rider tänkte jag ställa ut lite koner i någon paddock.
.
Igår kväll/natt så åkte jag, mamma och pappa på en liten roadtrip till grythyttan för att hämta min syrra som ska plugga där. Jag älskar verkligen att åka bil när det är jättemörkt ute, så mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0