Gårdagen

Igår så blev det en hel del träning för mig kan man säga. På morgonen så cyklade jag till gymmet och körde lite där sen efter skolan cyklade jag till stallet för att rida på Stacatto och Caruso. Stacatto som jag inte ridit förut gick ganska bra med tanke på att hon är under igångsättning och dessutom väldigt stoig av sig. Efter ett tag kom det dock några galningar och började galoppera runt i paddocken så då gick jag hemåt, vill ju inte dö liksom eftersom Stacatto började studsa upp och ner av ilska i stort sett. Lite senare på kvällen red jag Caruso i ridhuset och red lite markarbete tillsammans med några andra i stallet. Caruso var lite på taggen och ett tag så gick det lite fort. Vi skuttade också över ett hinder (uppställda sockerbitar) med en bom framför och bakom, det gjorde att Caruso var tvungen att hålla ihop sig lite mer och inte bara buufla på som han kan göra ibland. I slutet så tog jag ner han i traven och red även igenom skritten tills han vart eftergiven, jag tycker inte man ska avsluta ett pass med att hästen har huvudet i vädret och taktar, så då blev han riktigt fin och lyssnade bra.
.
Idag kan man dock säga att jag har träningsvärk men det var det värt, har själv inte hoppat sen innan sommaren och då var det lite grann på ridskolan, trots att jag bara skuttade över 60cm med Caruso så är det en helt annan känsla än på ridskolehästarna.
.
Idag ska Karin följa med mig och rida på Caruso, vi ska nog skritta ut en bit och sen trava lilte i någon paddock i låg rund form, Här ska ryggen arbetas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0