Andra "skoldagen"

Idag började jag skolan vid 9, skönt, och vi hade en föreläsning med en handikappad man som hette Simon Itkonen. Han hade ett handikapp som gjorde att han inte kunde röra armar och ben ordentligt men han har trots det gjort karriär inom pingis! Ganska sjukt att man kan lyckas med så mycket bara man verkligen vill, och bestämmer sig för att göra det!
.
Så nu har jag blivit lite sporrad till att kämpa lite mer i både ridningen och i skolan och verkligen försöka nå dit jag vill. I och med att jag kommer få chansen att rida lite mer i höst också så tror jag verkligen att det kan gå!
.
Mitt nuvarande mål är att vinna KM i dressyr (juniorer) eftersom det är mitt sista år som junior. Förra året så kom jag precis utanför placering, tredje plats eftersom det inte var så många som tävlade, och då var verkligen alla missar mitt fel. Det var också sista tävlingen på Uffe (snyft) och känslan jag hade på framridningen var otrolig! Vet inte om jag har skrivit det förut, men vi var så synkade! Sen inne på banan så gjorde jag några tabbar, en ridväg som jag nästan glömde bort men räddade i sista sekund men som då blev en 5:a och en slarvig början på galoppvolten som ledde till ett byte. Jag vet att jag vill satsa men jag vet inte vilken häst jag ska lägga krut på, på ridskolan blir det ju så svårt eftersom man aldrig får rida samma häst speciellt länge och eftersom min älskade Uffe inte längre finns så vet jag inte riktigt vilken häst jag ska välja. Jag har provat alla möjliga faktiskt, Lorentino, Jim, Copico och Costa. Som det ser ut nu så ska jag rida en extra lektion någon gång i September på Costa eller Copico eftersom Lorentino är halt.
.
Costa har jag haft på Lingondressyr en gång och det gick jättebra på framridningen men inne på banan så blev hon helt ofokuserad, drog iväg i galoppen och lyssnade inte alls på mig, kunde knappt göra halt liksom. Men det går säkert att öva upp så vi får se helt enkelt!
.
.
Kanske inte världens roligaste inlägg men det var det jag hade på hjärtat så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0