Äntligen har man ridit lite på riktigt!

Finally säger jag bara! Äntligen har det lossnat och jag börjar kunna ge eftergift samtidigt som jag hittar stöd på tygeln. Vi jobbade med skänkelvikningar idag och några gånger fick jag faktiskt till några med fin takt och flyt. I vänstervarv var han dock väldigt vinglig så jag har jobbat mycket med att samordna ytterhjälperna och samtidigt använda sidförande innerhjälper, ett riktigt ridpass med andra ord!

Precis i slutet så sänkte han sig lite när lag ledde med innerhanden genom hörnet och istället för att räta ut direkt så höll jag kvar några steg och tryckte på lite med innerskänkeln och då sänkte han sig lite formen. Då passade jag på att öka traven lite på långsidan och gjorde sedan ett väldigt snyggt (om man jämför med tidigare alltså) avbrott.

Galoppen var lite flaxig eftersom jag red i mina stövlar idag och han har inte mycket till takt så man måste understödja med underskänkeln väldigt mycket och vara kvick men det var svårt i stövlarna så jag fick några fula avbrott till slängtrav men lyckades tillslut få en bra takt.

Har som vanligt inga bilder eftersom ingen orkar vara kvar och fota mig på kvällen :(

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hoppas allt är bra med dig :)

2011-04-06 @ 00:33:14
URL: http://emeliesaraelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0