Magsjuka och "bloggrape"!

Verkar som att alla har blivit magsjuka efter helgen, chefen berättade igår att 5st på jobbet var magsjuka plus att Kajsa och Helga är magsjuka, hoppas man håller sig frisk!!

Nu till något helt annat!

Bloggmobbning, läste imorse en artikel om att någon startat en blogg i en annan tjejs namn och sedan skrivit massa dumma saker på bloggen. Detta resulterade såklart i att alla blev asarga på den här tjejen som var helt omedveten ända tills en annan tjej blev superförbannad på henne och ringde upp henne och var väl så där lagomt glad.

Tycker att det är så fel med internet mobbning överhuvudtaget och speciellt via en blogg! Det som också gör mig otroligt arg är att bloggportalen (devote.se) inte ville lämna ut ip-addressen när hennes föräldrar ringde. De sa att det var något som bara polisen kan få tillgång till men polisen får inte göra något om det inte ger fängelsestraff i minst två år!!! Va är det för sjuk regel?! så alla brott gjorda via internet som "bara" ger ett år är inte värda att följa upp?! två år i fängelse är ju faktiiskt ett ganska hårt straff därför tycker jag att det är konstigt om man inte undersöker sådant som ligger under den gränsen.

Jag vill inte att det ska börjas med sånna här bloggrapes eller vad man ska kalla det, blogga gör man ju för att man själv tycker det är roligt, eller?


Håller ni med mig eller har ni en helt annan syn på saken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0